Inkereentie 66, RAUMA, Satakunta 044 528 9617 info@radiopeili.fi

Musiikki / Viihde

MUSIIKKAA Viihde PIANOON

Se eroaa esivanhemmistaan ​​enimmäkseen siinä, että otetaan käyttöön vasara ja vipu -toiminto, jonka avulla pelaaja voi muuttaa äänen voimakkuutta sormen voimakkaammalla tai heikolla kosketuksella. Vasarat palautuvat viipymättä, sallivat jousien värähtelyn niiden säännöllisyydellä. Nämä resonanssit välitetään sillan kautta äänilautaan, joka suurentaa niitä.

Pianoja on harkittu tuhansia viime vuosisadan aikana. 2. Kun ajattelemme tätä erinomaista työkalua, kirjailijat, kuten Mozart ja Beethoven, tulevat mieleen. Pianon parannus parani vuosisatojen 1790 ja 1890 välisenä aikana. Kyllä, koko teollisuuden muutoksen ajan. Silloin tehtiin vahvempaa terästä ja rautaa. Auttaa rakentamaan kiinteitä rautarakenteita sekä terästä.

Pianoa käytetään laajalti länsimaisessa musiikissa sooloesitykseen, ryhmäkäyttöön, kamarimusiikkiin ja säestykseen. Sitä suositaan myös säveltämisen ja myös valmistelun apuna. Pianon sopeutumiskyky ja yleisuus ovat tehneet siitä pian tunnetuimpia musiikkityökaluja, vaikka se ei ole kannettava ja myös usein kallista. Sitä tunnistetaan usein sekä lyömäsoittimena että jousikoneena. Hornblende Sachsin kappaleiden luokituksen lähestymistavan mukaan se on ryhmitelty Cord-puhelimiin.

Jokainen pianotyyppi oli erilainen, samoin kuin sen ajatuksen. Henkilöt kysyvät toisinaan, mikä on ”ihanteellinen piano”. Historia väittää meille, että se riippuu siitä, millaista musiikkia soitat. 1800-luvun alkupuolen pianoilla oli yleisesti positiivinen näkökulma. Ne olivat äänekkäämpiä, erityisen merkittäviä ja reagoivat kosketukseen kuin mikään muu aikainen työkalu. ilmaisun monipuolisuus teki pianosta lopullisen ihanan Age-työkalun.

Monet ihmiset käyttävät omaa luonnollista ymmärrystään kappaleiden suorittamiseen ja tuottavat monissa tapauksissa todella pätevän tehokkuuden, kun heidän oletuksensa ovat tarkkoja. Vaistoon ei kuitenkaan aina voida luottaa, ja samoin on olemassa lukuisia tilanteita, joissa ymmärrys on väärin.

Kaikissa tapauksissa parhaat hyötysuhteet perustuvat vahvaan asiantuntijapohjaan tietyn kappaleiden tunnistamiseksi. Tämä tietoisuus tulee musiikillisen arvioinnin tyypistä, jossa rakenne ja myös rakennemenetelmä paljastetaan, jotta voimme kertoa meille säveltäjän kohteista, tunneista ja jossain vaiheessa myös musiikin taustalla olevasta merkityksestä. Musiikkianalyysin tulos kertoo, onko vaisto oikein vai väärin.

Jotkut 1900-luvun musiikkikappaleet tarvitsevat pelaajia hyödyntämään upouusia ja myös monimutkaisia ​​strategioita, kuten puoli- tai neljänneksen polkemista, valmiita pianoa ja myös erilaisia ​​lähestymistapoja äänien luomiseen pääsemällä pianon sisälle tai alapuolelle kynimään tai lyömään jousia tai pianon muut osat. Pianonsoitostrategia on todella muuttunut vuosien varrella muutoksilla pianolajeihin ja musiikillisiin malleihin. kosketuksen, tunteen, sanamuotojen ja tulkinnan piirteet tulisi säätää asianmukaisesti, kun soitetaan 18. ja 19. vuosisatojen kappaleita nykypäivän pianolla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *